بررسی بازی دیفای لند (Defi Land) و توکن DFL

بازی دیفای لند

دیفای لند یک بازی کامپیوتری مولتی‌چین و شبیه‌ساز کشاورزی و دامداری است که در فضای گیمفای ساخته و پرداخته شده است.

Defi Land تمامی آنچه رقبای این سبک از بازی دارند را توانسته در یک بسته جامع و یک جا جمع کند. درنتیجه می‌توان گفت این بازی از رقبایش یک سر و گردن بالاتر است.

دیفای لند؛ بازی کریپتویی در شبکه سولانا

بازی DeFi Land یکی از بهترین بازی‌های بلاک‌چینی در شبکه سولانا است که تمرکز بسیاری روی محیط کاربری داشته و لذت بخش بودن بازی برای گیمر‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده است.

عناوین مطلب:

پس از این‌که سازندگان بازی و ناظران روی اهداف خود به اتفاق نظر رسیدند، بایستی بلاک‌چین مناسب برای پیاده‌سازی طراحی‌ها خود را پیدا می‌کردند؛ بلاک‌چینی با کارمزد تراکنش پایین، سرعت‌بالا برای انجام به موقع تراکنش‌ها و صد البته امنیت بسیار خوب.

از طرفی نیز سولانا با داشتن قابلیت‌های منحصر به‌فردی که دارد، توانسته پروژه‌های بسیاری را برای همکاری وسوسه کند که باعث گسترش بیشتر شبکه و عملکرد هرچه بهتر آن شده است.

به این ترتیب، دیفای لند به یک بازی کریپتویی در شبکه سولانا تبدیل شد و توانست با بهره‌گیری از سرعت و امنیت بالای بلاک‌چین سولانا به یک تجربه خوب برای کاربران تبدیل شود.

دیفای لند سعی دارد با بهبود عملکرد فرا ساخت‌هایی که از قبل در دسترس بوده‌اند، به خلق اثری خاص دست یابد؛ اثری که هیچ محدودیتی برای کاربران خود قائل نیست و کاربران می‌توانند به تمامی پروتکل‌های وام‌دهی، AMM‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند.

به عنوان مثال شخصی که می‌خواهد از طریق بازی درآمد کسب کند، علاوه به بازی به استخر‌های وام‌دهی و پلتفرم‌های استیکینگ نیز دسترسی خواهد داشت.

در DeFi Land هر کدام از دارایی نشانگر یک نوع کریپتو خاص هستند به عنوان مثال گل‌های آفتاب‌گردان نشانگر توکن SOL، ذرت نشانگر USDC و کدوتنبل نیز نشانگر توکن COPE است.

بازی DeFi Land با تمامی ویژگی‌های خاص خود در دو نسخه 1 و 2 به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت عرضه خواهد شد که به راحتی با گوشی موبایل نیز قابل اجرا بوده و کاربران می‌توانند به تمامی مکانیسم‌های بازی دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازی بلاک‌چین اندرویدی + معرفی بازی‌های برتر

نسخه 1 بازی DeFi Land

نسخه 1 بازی در واقع فاز اولیه DeFi Land محسوب می‌شود که با داشتن موزیک جذاب، زیبایی‌های گرافیکی و رابط کاربری فعال و ساده سعی در بکار گیری پروتکل‌های غیرمتمرکز بازی دارد.

از جمله این پروتکل‌ها که در جریان بازی از آن‌ها استفاده خواهد شد، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مبادلات ارز دیجیتال
  • فراهم آوردن نقدینگی برای کاربران
  • استیک کردن در قالب شبیه‌ساز کشاورزی
  • قابلیت شخصی‌سازی زمین‌ها
ویژگی‌های دیفای لند نسخه 1
ویژگی‌های DeFi Land v1

بازی دیفای لند؛ به منظور آشنا کردن کاربران با محیط بازی و نحوه عملکرد مکانیسم‌های مختلف، یک حالت آموزشی از محیط بازی به نام Educational area (محیط آموزش) طراحی کرده تا کاربران بدون نیاز به سرمایه بتوانند در این محیط به گشت‌وگذار بپردازند.

نسخه 2 بازی DeFi Land

همان‌طور که اشاره کردیم بازی DeFi Land در 2 نسخه با یک وقفه زمانی عرضه شده است.

در نسخه دوم به لطف تغییرات، بهینه‌سازی و بهبود‌هایی که در عملکرد بازی اعمال شده، تجربه بازی حتی بهتر از قبل شده و کاربران بیشتری جذب پلتفرم DeFi Land می‌شوند.

از جمله امکانات جدیدی که در نسخه دوم به بازی کریپتویی DeFi Land اضافه شد می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سیستم‌های وام‌دهی و وام‌گیری
  • فروشگاه توکن‌های غیر مثلی (NFT)
  • قابلیت چت کردن با سایر کاربران
  • پیش‌بینی و شرط‌بندی
  • اضافه شدن بازی‌های جانبی سرگرم کننده
  • قابلیت تشکیل گروه و رقابت با سایر گروه‌ها
  • تورنمنت‌های دوره‌ای
  • حضور پررنگ اتریوم، ترا (Terra) و BSC Lands
ویژگی دیفای لند نسخه 2
ویژگی های DeFi Land v2

تیم سازنده DeFi Land سعی در توضیح دقیق تمامی ویژگی‌های دنیای بازی داشته و سیاست‌گذاری‌های خود را به صورت واضح، طی بیانیه‌هایی به تمامی کاربران شبکه و گیمر‌ها ابلاغ می‌کنند.

خوشبختانه، به لطف قدرت بالای محاسباتی بلاک‌چین سولانا و هزینه‌های پایین بازی، توانسته‌اند به یک پلتفرم باثبات و صد البته ایمن دست یابند. بااین‌حال ممکن است پلتفرم DeFi Land ناچار به همکاری با سایر بلاک‌چین‌های دیگر نیز شود و به صورت دوره‌ای نظرسنجی‌های در مورد این‌که چه قابلیت‌های جدیدی در بازی گنجانده شده و کدام قسمت‌ها نیاز به تمرکز بیشتری دارند، برگزار کند.

حتی ممکن است برای اعمال تغییرات و دستیابی به عملکرد بهتر، DeFi Land ناچار به همکاری با یک یا چند بلاک‌چین دیگر نیز شود.

تیم سازنده و توسعه‌دهنده DeFi Land

DeFi Land حاصل تحقیقات و تلاش مستمر 7 نفر از باتجربه‌ترین افراد در زمینه امور مالی غیرمتمرکز است. این افراد همگی سابقه درخشانی در رهبری صنایع مختلف از جمله دنیای بازی‌های کامپیوتری داشته‌اند.

علاوه بر آشنایی بسیار خوب این تیم سازنده با تکنولوژی‌های AR، VR و AI، سابقه درخشانی در همکاری با غول‌های دنیای بازی‌های کامپیوتری از جمله NVIDIA، AWS و Magic Leap نیز داشته‌اند.

 بیشتر بخوانید: بلاک‌چین و هوش مصنوعی چه رابطه‌ای با هم دارند؟

تیم توسعه دهنده دیفای لند
تیم توسعه دهنده DeFi Land

آموزش بازی دیفای لند

حالا که با پلتفرم DeFi Land بیشتر آشنا شدیم، در ادامه به آموزش نحوه بازی کردن DeFi Land می‌پردازیم.

DeFi Land مکانیسم‌های متنوع و بسیار سرگرم کننده‌ای برای بازی کردن دارد تا کاربران بسته به میزان بودجه‌ای که دارند بتوانند در هر محدوده‌ای که بخواهند شروع به بازی کردن کنند.

برای درک بهتر، DeFi Land را با بازی محبوب اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) مقایسه می‌کنیم. در هردو این بازی‌ها برای این‌که بتوانید شروع به بازی کردن کنید، ابتدا به یک سرمایه اولیه برای خرید NFT نیاز دارید.

در بازی اکسی اینفینیتی، این NFT همان اکسی‌هایی است که برای بازی به آن‌ها نیاز خواهید داشت و سپس با مبارزه کردن با این اکسی‌ها و انجام مأموریت‌های خاصی، پاداش دریافت می‌کنید.

اما در DeFi Land شما می‌توانید به ماهی گیری، پرورش حیوانات اهلی و از این قبیل کار‌ها بپردازید که در هر مورد به یک نوع NFT مجزا نیاز خواهید داشت؛ به عنوان مثال برای ماهی گیری، باید یک قلاب بخرید و ماهی‌هایی که گرفته‌اید را در قالب یک دارایی NFT بفروشید. یا مثلاً برای این‌که بتوانید شیر جمع‌آوری کرده و بفروشید، باید ابتدا تعدادی گاو بخرید و از آن‌ها نگهداری کنید.

توکن بومی بازی دیفای لند؛ DFL نام دارد که تمامی خرید‌های داخل بازی با استفاده از این توکن انجام می‌پذیرد.

بسته به نوسانات قیمتی توکن DFL، ممکن است قیمت NFT‌ها کم و زیاد شوند اما به طور کلی عوامل بازی DeFi Land سعی دارند که قیمت NFT‌هایی که برای شروع بازی لازم هستند، کمتر از بازی‌های مشابه باشد تا کاربران بیشتری توانایی تجربه این بازی را داشته باشند.

جمع‌بندی

بازی کریپتویی دیفای لند، یکی از بازی‌های محبوب در حوزه زمین مجازی و P2E است. این بازی روی بلاک‌چین سولانا توسعه یافته است و طبیعتاً همانند بلاک‌چین سولانا از مقیاس‌پذیری بالا و هزینه تراکنش پایین برخوردار است.

برخلاف سایر بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین، یکی از اهداف بازی دیفای لند این است که سرمایه لازم برای شروع بازی بسیار پایین باشد. در واقع تیم توسعه‌دهنده دیفای لند، تلاش زیادی در پایین نگه داشتن قیمت توکن dfl دارند تا تمامی گیمر‌ها در سراسر جهان و با سرمایه اندک بتوانند به این بازی بپیوندند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx