وب 3 چه شباهت‌هایی به بازی Minecraft دارد؟!

بازی Minecraft

وب 3 اگرچه شاید حالا بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد اما به احتمال زیاد روزی به جدیدترین نسخه اینترنت تبدیل خواهد شد.

اصطلاح وب 3 اخیراً نقل محافل شده است، به ویژه در بین کسانی که به فناوری بلاک‌چین و دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارند.

وب 3 آینده اینترنت خواهد بود و روزی همه ما در آن شرکت خواهیم کرد. اگرچه ما عادت کرده‌ایم هر چیزی را به صورت آنلاین بخریم، تماشا کنیم و پیدا کنیم اما تنها کاری که در حال حاضر نمی‌توانیم انجام دهیم رهبری کردن در فضای اینترنت است!

عناوین مطلب:

در حال حاضر غول‌هایی مانند گوگل، متا و آمازون بر دنیای اینترنت حکمرانی می‌کنند اما با این حال مشتاقانه منتظر دیدن ظاهر جدید آن هستند.

ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت آلفابت، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد که «من در حال رصد کردن فضای بلاک‌چین هستم و می‌خواهیم ببینم چگونه شرکت مادر گوگل می‌تواند در افزودن ارزش به توسعه این فناوری جدید که بسیاری از همتایانش در سیلیکون ولی از آن استقبال می‌کنند نقش داشته باشد».

وب 3
وب 3 آینده اینترنت خواهد بود و روزی همه در آن مشارکت خواهند داشت.

ارتباط وب 3 با بازی Minecraft!

وب 3 به راه‌اندازی جدیدترین نسخه ماینکرفت کمک می‌کند و تجربه بهتری برای گیمرها به ارمغان می‌آورد.

فناوری وب 3 چه تفاوتی با بازی ماینکرفت دارد و چگونه به متاورس (Metaverse) متصل می‌شود؟ در واقع وب 3 نسخه جدیدتر اینترنت است که در آن همه چیز -درست مانند وضعیت دنیاهای ماین‌کرفت فعلی- بیش از پیش به هم متصل و غیرمتمرکز است.

تکامل ماین‌کرفت را می‌توان به راحتی به عنوان تغییر و تحول از اجزای سازنده در کامپیوتر گیمر به اجزای سازنده برای متاورس توصیف کرد. در مارس 2022 ماین‌کرفت یک لایه بلاک‌چین جدید را راه‌اندازی کرد که موجب خوشحالی طرفداران آن شد.

گیمرها به لطف این لایه می‌توانند به ویژگی‌های وب 3 به روش «بازی کن و پول در بیار» (P2E) دسترسی داشته باشند چرا که حالا می‌توانند آیتم‌هایی را برای دنیای ماینکرفت خود خریداری کنند. ترکیب ماینکرفت و توکن‌های غیر مثلی (NFT) این بازی را بیش از پیش جذاب کرده است.

با ایجاد جهان‌های ان اف تی (NFT Worlds) ماینکرفت وارد دنیای سرورهای شخص ثالث می‌شود. جهان‌های ان اف تی بر روی یک لایه مبتنی بر پالیگان (Polygon) ساخته شده است در نتیجه همه کاربران این بازی به قابلیت‌های وب 3 دسترسی خواهند داشت.

گیمرها می‌توانند با خرید آیتم‌های بیشتر در فروشگاه آنلاین حتی تجربه بازی جذاب‌تری داشته باشند. دیگر برای خرید آیتم‌ها نیاز به دلار یا یورو نیست چرا که حالا می‌توان این پرداخت‌ها را با توکن‌های $WRLD که از نوع ERC-20 هستند انجام داد.

وب 3 چگونه کار می‌کند؟

استقرار وب 3 باعث می‌شود شرکت‌های بزرگی مانند متا بازار خود را از دست بدهند و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا محصول بزرگ بعدی را با هم توسعه دهند. غیر متمرکز کردن و ترکیب انسان و ماشین در بطن پروژه‌های وب 3 خواهد بود.

فناوری وب 3
در وب 3 داده‌ها به صورت غیر متمرکز ذخیره می‌شود و همه اطلاعات و افراد به هم متصل خواهند بود.

اما حالا که وب 3 در راه است همه چیز به طول کامل تغییر خواهد کرد. در سال‌های آینده کنترل و رهبری اینترنت از غول‌های فناوری که حالا «رئیس» هستند به افراد عادی از سراسر جهان می‌رسد.

وقتی توسعه وب 3 به پایان برسد و اگر شما هم در حوزه فناوری اطلاعات، بلاک‌چین یا دنیای ارزهای دیجیتال کار کنید شما هم در توسعه این فناوری نقش خواهید داشت و ما همگی رئیس خواهیم بود. در این شرایط داده‌ها به صورت غیر متمرکز ذخیره شده و همه کس و همه چیز به هم متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارزهای دیجیتال وب 3 را بشناسید! 5 ارز دیجیتال برتر Web 3.0

فناوری وب 3 فرصت‌ها و در عین حال خطراتی برای کاربران به همراه دارد. از جمله این خطرات می‌توان به ریسک از بین رفتن حریم خصوصی و انطباق و هک شدن قراردادهای هوشمند اشاره کرد. کنترل بیشتر بر این دنیا مستلزم داشتن مسئولیت بیشتر است.

ارزهای دیجیتال، NFT ها، قراردادهای هوشمند و فناوری بلاک‌چین در شکل‌گیری وب 3 آینده نقش ضروری خواهند داشت. قراردادهای هوشمند قراردادهای کاملاً دیجیتالی هستند و در یک محیط آنلاین امن و خودکار حرف اول را می‌زنند.

یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا هم از عناصر کلیدی خواهند بود؛ شاید حالا بتوانید تصور کنید که این فناوری چه انقلابی برای ما به عنوان کاربران روزانه اینترنت به راه خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره ارتباط متاورس و هوش مصنوعی بدانید!

وب 3 چگونه زندگی ما را تغییر خواهد داد؟

وب 3 زندگی آنلاین ما را شخصی‌تر و ایمن‌تر می‌کند و تجربه بهتری را برای ما به ارمغان می‌آورد.

لازم است بدانید که وب 3 باید به صورت هوشمند با مردم و ماشین‌ها و داده‌ها ارتباط برقرار کند. این نرم افزار باید بتواند اطلاعات را به صورت مفهومی و بافتاری پردازش کند.

اما چگونه می‌توانید تفاوت‌های بین وب 2 و وب 3 را بررسی کنید؟ هدف از ایجاد وب 3 چیست؟

مزایای وب 3 در مقابل وب 2

  • فناوری‌های معنایی به طور کلی جهش پیدا می‌کنند.
  • بازاریابی بیش از پیش شخصی و در زمان واقعی اجرا خواهد شد.
  • تجربه بهتر استفاده از اپلیکیشن
  • اینترنت خصوصی‌تر و امن‌تر شده و در نتیجه محافظت بهتر انجام می‌شود.
  • موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای نتایج جستجوی مرتبط‌تر بهینه می‌شوند.
  • اتصال بهتر به لطف متاداده معنایی
  • شبکه همتا به همتا
  • تجربه وب گردی شخصی‌سازی شده‌تر

بیشتر بخوانید: نسل سوم اینترنت (وب ۳) چیست و چه تفاوتی با وب ۲ دارد؟

در نتیجه به طور خلاصه می‌توان گفت وب 3 مانند بازی کردن ماینکرفت بیشتر کاربر محور و در دسترس‌تر خواهد بود. اما ماینکرفت چه ربطی به فناوری وب 3 دارد؟ مگر ماینکرفت بازی مورد علاقه بچه‌ها نیست؟!

مروری به متاورس ماینکرفت

Minecraft نه تنها انجام بازی‌های از نوع P2E را ممکن می‌کند و وارد دنیای بازی‌های وب 3 می‌شود بلکه دارد به تدریج وارد حوزه متاورس نیز می‌شود.

متاورس Minecraft
متاورس را می‌توان شبکه‌ای از جهان‌های مجازی دانست!

جهان‌های NFT تجربه متاورس را امکان‌پذیر می‌کند و این موجب خوشحال‌تر شدن مجموعه‌دارهای NFT، عاشقان متاورس و گیمرهای پر و پا قرص می‌شود.

بیشتر بخوانید: بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین! معرفی برترین بازی‌های NFT

جهان‌های NFT نه تنها یک دنیای بی‌پایان از جهان‌های مختلف ماین‌کرفت است بلکه روش جذابی برای کسب درآمد همزمان با بازی کردن است. به این نوع بازی‌ها مدل P2E گفته می‌شود و اساساً گیمرها در حین بازی کردن توکن‌هایی به دست می‌آورند.

آن‌ها می‌توانند با این توکن‌ها NFT بخرند و در صورت تمایل حتی آن‌ها را جمع آوری کنند. پس از اوج گرفتن حوزه امور مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi) در سال 2020 و پیدایش NFT در سال 2021 شاید بتوان گفت گیمینگ در وب 3 جدیدترین ترند سال 2022 باشد!

چگونه از Minecraft برای درک وب 3 استفاده کنیم؟

ماین‌کرفت باعث می‌شود رسیدن به یک تجربه بازی همه‌جانبه از ساخت آنالوگ بلوک‌ها گرفته تا گشت و گذار در این دنیا بسیار آسان و لذت بخش‌تر شود.

کاربران می‌توانند در Minecraft هر چیزی که دل‌شان بخواهد را تجربه کنند. آن‌ها در این پلتفرم می‌توانند بازی کنند، چیزهایی خلق کنند، با یکدیگر معاشرت کنند و سرمایه‌گذاری کنند.

هر کسی که می‌خواهد به دنبال کنندگان وب 3 بپیوندد و از فرصت‌های بی‌شمار متاورس استفاده کند می‌تواند این مسیر را با انجام بازی در دنیای سه بعدی شروع کند.

بدیهی است که اگر با ماینکرفت یا حتی مفهوم بازی آنلاین به طور کلی آشنا هستید می‌توانید درک مناسبی از نحوه ساختن و بازی کردن در یک یا چند جهان مجازی داشته باشید.

این دنیای ماینکرفت، به خصوص با اضافه شدن جدیدترین NFT ها، مثل درگاه ورود به متاورس است. در دنیای ماینکرفت سازه‌های بلوکی بسازید و در دنیای NFT به ساختن بلوک روی بلاک‌چین ادامه دهید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx