X World Games؛ پلتفرمی برای دسترسی به بازی‌های بلاک‌چین

x world games

صنعت بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین در چند سال گذشته عملاً منفجر شده و آمار کاربران نشان دهنده این رشد چشمگیر است.

Modesta Massoit، مدیر مالی شرکت DappRadar، می‌گوید تعداد کیف پول‌های منحصر به‌فردی که هر روز با قراردادهای هوشمند مرتبط با بازی‌ها در ارتباط هستند تا پایان سال 2021 به 1.3 میلیون کیف پول رسیده است و این یعنی افزایشی 46 برابری نسبت به رقم 28000 کیف پول ثبت شده در پایان سال 2020!

بیشتر بخوانید:  بررسی پلتفرم Dappradar؛ ویژگی‌ها و عملکردهای آن

عناوین مطلب:

هر چند که بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) سابقه چندان زیادی ندارند، اما در جامعه بلاک‌چین موفق عمل کرده و در بین گیمرهای بلاک‌چین به محبوبیت رسیده‌اند.

با این حال، برخی از گیمرهای Web2 ممکن است از نحوه عملکرد بازی‌های بلاک‌چین بی اطلاع باشند یا به دلیل نبود مشوق‌های ملموس برای ورود به این دنیا مردد باشند.

هدف سازندگان پروژه X World Games تشویق این گیمرها برای ورود به دنیای بازی‌های بلاک‌چین از طریق یک مدل بازی منحصر به‌فرد است که برای کاربران ارزش واقعی ایجاد می‌کند و در عین حال فرصت‌های زیادی برای سرگرم شدن به آن‌ها می‌دهد.

در این مقاله می‌خواهیم همه چیز در مورد X World Games، از جمله ماهیت، نحوه عملکرد و ویژگی‌های اصلی این پروژه را بررسی کنیم. همچنین در مورد توکن X World Games یعنی XWG، پیش‌بینی‌های مربوط به پتانسیل سرمایه‌گذاری روی آن و نحوه خرید این توکن صحبت خواهیم کرد.

X World Games چیست؟

X World Games یک اکوسیستم بازی مبتنی بر بلاک‌چین است که بر بستر اسمارت چین بایننس (BSC) توسعه یافته است.

هدف این پروژه ایجاد ارتباط میان دنیای گیمینگ و دنیای در حال رشد ارزهای دیجیتال و در نتیجه ایجاد یک جامعه جهانی ویژه گیمرها است که در آن کاربران بتوانند هم‌زمان با شرکت در بازی‌های چند نفره، توکن‌‌های غیرمثلی یا ان‌اف‌تی (NFT) را ایجاد، معامله و جمع‌آوری کنند.

dream card
وب‌سایت X World Games

متاورس X World Games میلیون‌ها گیمر را گرد هم می‌آورد و آن‌ها را با فناوری بلاک‌چین و NFT آشنا می‌کند. تیم X World Games با الهام از بازی کارتی محبوب پوکمون، پروژه خود را در سال 2019 آغاز کرد و در سال 2021 آن را در اسمارت چین بایننس راه‌اندازی کرد.

اولین رقابتی که در X World Games در دسترس گیمرها قرار گرفت Dream Card بود که یک بازی کارتی بلاک‌چین بود. توسعه‌دهندگان X World Games امیدوارند با طرحی جذاب که از داستان کلاسیک چینی «Romance of the Three Kingdoms» الهام گرفته شده است، گیمرهای بیشتری را جذب کنند.

Romance of the Three Kingdom
تصویری از بازی Dream Crad

هدف X World Games ایجاد یک اکوسیستم گیمینگ متنوع است که گیمرهای صنعت بازی سنتی را با دنیای بلاک‌چین آشنا کند و به توسعه‌دهندگان بازی کمک کند تا از طریق یک پلتفرم جالب بلاک‌چینی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوند.

XWG چیست؟

توکن بومی X World Games، یعنی XWG یک توکن از نوع BEP20 و ERC20 است.

X World Games از پروتکل‌های مختلفی برای انتشار دارایی‌های دیجیتال مختلف استفاده کرده است. در توکن XWG از استاندارد BEP20 اسمارت چین بایننس استفاده شده است.

امنیت، مقیاس‌پذیری و قیمت مناسب BEP20 به بزرگتر شدن پایگاه بازیکنان X World Games کمک می‌کند و هزینه جابه‌جایی این پروژه از دنیای بازی‌های بلاک‌چین را کاهش می‌دهد.

توکن کاربردی یا Utility Token

XWG یک توکن دیجیتالی است که بازیکنان به وسیله آن می‌توانند آیتم‌های درون بازی را خریداری کنند و در رویدادهای بازی که در بستر X World Games برگزار می‌شود شرکت کنند.

دارندگان توکن XWG می‌توانند در ایجاد کارت‌های جدید شرکت کنند و به عنوان بازار ساز (AMM)، توکن دریافت کنند. این رویکرد با دادن پاداش‌های توکنی به ماینرها در هنگام انجام بازی به شکوفا شدن اکوسیستم X World Games کمک می‌کند.

دارندگان توکن XWG می‌توانند از طریق یک سازمان مستقل غیرمتمرکز مستقل یا دائو (DAO) که شامل ساختارهای رأی‌گیری و پیشنهادهای توسعه است، در اداره بازی شرکت کنند. همچنین دارندگان توکن می‌توانند به سوالات مربوط به عملیات X World Games رأی دهند. برای تشویق کاربران بیشتر به رأی دادن پاداش‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اسنپ شات (Snapshot)؛ پلتفرم رای‌گیری غیرمتمرکز + آموزش رای‌دهی

اسنپ شات
یکی از موضوعات مربوط به X World Games که در پلتفرم اسنپ شات به رای گذاشته شده است.

بخشی از توکن‌ها به عنوان مشوق‌های کاربران نگهداری می‌شود. بازیکنان می‌توانند تنها با انجام دادن بازی‌ها، توکن‌های XWG را به دست بیاورند.

این مدل P2E برای افزایش مشارکت و فعال‌تر کاربران در بازی، رشد جامعه طرفداران و حفظ حس هیجان در پلتفرم X World Games طراحی شده است.

X World Games چگونه کار می‌کند؟

صنعت توزیع محتوای آنلاین سنتی معمولاً به صورت زیر عمل می‌کند:

چند کانال واسطه برای انتشار، توزیع، پرداخت و غیره بین تولید محتوای اولیه و مصرف محتوا قرار دارند. این کانال‌های واسطه (که معمولاً توسط نهادها انحصاری مدیریت می‌شوند) بخش قابل‌توجهی از درآمدهای پرداخت شده توسط کاربران را برای خود برمی‌دارند و تنها بخش کوچکی از درآمدها را به ارائه‌دهندگان محتوا می‌دهند.

اکوسیستم XWG با استفاده از فناوری بلاک‌چین به روش‌هایی که در زیر ذکر شده، مشکلات ارائه‌دهندگان محتوا و کاربران را برطرف می‌کند.

تجربه کاربری

هنگامی که کاربران وارد اکوسیستم XWG می‌شوند، در ازای تعامل با پلتفرم‌های مختلف متصل به اکوسیستم XWG، پاداش‌هایی در قالب توکن‌های XWG (فرمت ERC-20) یا توکن‌های کارت بازی (فرمت ERC-721) دریافت می‌کنند.

تعامل کاربر بر اساس عواملی مانند میزان شارژ کردن، زمان صرف شده برای بازی کردن و تعداد دعوت‌نامه‌های ارسالی به دوستان اندازه‌گیری می‌شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از کارت‌های بازی XWG در میدان XWG استفاده کنند، آن‌ها را با توکن‌های XWG مبادله کنند، یا کارت‌های کمیاب را به عنوان کلکسیون نگهدارند.

ارائه‌دهندگان محتوا

ارائه‌دهندگان محتوا می‌توانند از مزایای مدل XWG که در زیر فهرست شده است بهره‌مند شوند:

  • دریافت سود بیشتر: هدف XWG افزایش سهم سود ارائه‌دهندگان به 30 تا 40 درصد است، در حالی که میانگین سود پرداختی در صنعت سنتی حدود 10 تا 20 است (بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان محتوا مانند Tencent معمولاً کمترین سود را به ارائه‌دهندگان می‌دهند).
  • پرداخت و تسویه با استفاده از بلاک‌چین: XWG راه‌حل‌های پرداخت و تسویه حساب را برای ارائه‌دهندگان محتوا فراهم کرده است و تمام تسویه‌ها از طریق توکن XWG انجام می‌شود.
  • افزایش ترافیک: با افزایش ترافیک کل اکوسیستم، بازی‌های مختلف می‌توانند دارایی‌ها یا ویژگی‌های خود را به اشتراک بگذارند. با این وجود مشتریان بیشتری برای ارائه‌دهندگان محتوا پیدا شود.

ویژگی‌های اصلی X World Games

  1. غیرمتمرکز بودن: X World Games از طریق یک دائو امکان مالکیت غیرمتمرکز واقعی در دنیای بازی را فراهم می‌کند. در پلتفرم X World Games، دارندگان توکن XWG در به‌روزرسانی داخلی بازی یا سیاست‌های حاکمیتی اکوسیستم، از جمله سیستم‌های توکنومیک و مکانیسم‌های پاداش‌دهی حق اظهار نظر دارند.
  1. ساختن و جمع کردن: بازیکنان می‌توانند آیتم‌های درون بازی مانند آواتارهای منحصر به‌فرد، تجهیزات فانتزی و غیره ایجاد کنند. همه آیتم‌های درون بازی، توکنیزه شده و به صورت NFT هستند؛ از این رو کاربران می‌توانند آن‌ها را در بازارهای آزاد غیرمتمرکز خرید و فروش کنند.
  1. جامعه جهانی: X World Games توسط یک جامعه جهانی متشکل از گیمرها، سرمایه‌گذاران و سازندگان، که به ایجاد یک تجربه چندنفره همه‌جانبه و یک اکوسیستم متعادل کمک می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.
  1. تجربه فرا گیمینگ: بازیکنان می‌توانند به لطف امکان انجام بازی‌ها در پلتفرم‌های دیگر، از بازی‌های مختلف در متاورس لذت ببرند؛ این در حالی است که آن‌ها می‌توانند شخصیت‌ها و مجموعه‌های خود را همچنان داشته باشند. گیمرها همچنین می‌توانند به دارایی‌های خود در تمام بازی‌های X World دسترسی داشته باشند.

توکنومیک XWG

کوین بومی ‌X World Games، یعنی XWG، دارای عرضه کل ثابت معادل 10 میلیارد توکن است که به شرح زیر توزیع شده است:

توزیع توکن
نحوه توزیع توکن XWG
  • استخر ماینینگ: 49 درصد
  • فروش راهبردی: 17 درصد
  • بنیاد: 9 درصد
  • تیم توسعه: 9 درصد
  • سایر: 16 درصد

در 31 می‌2022، قیمت هر توکن XWG حدود 0.015 دلار است و حجم معاملات روزانه آن تقریباً 7 میلیون دلار است.

توکن XWG در رتبه 624 برترین ارزهای دیجیتال سایت coinmarketcap قرار دارد؛ ارزش بازار واقعی آن تقریباً 20 میلیون دلار است و 1.34 میلیارد توکن در گردش دارد.

توکنومیک
اطلاعات قیمتی مربوط به توکن XWG در Coinmarketcap

مزایای X World Games

  1. بازده پولی واقعی: مدل X World Games» P2E» به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا دارایی‌هایی را جمع‌آوری کنند که ارزش واقعی دارند و می‌توان آن‌ها را، حتی در خارج از اکوسیستم بازی، در ازای پول واقعی فروخت. این انگیزه پولی باعث شده XWG به یک انتخاب جذاب برای گیمرهایی تبدیل شود که در غیر این صورت زمان زیادی را صرف بازی نمی‌کردند.
  1. جامعه وفادار: مدل X World Games» P2E» به ایجاد یک جامعه وفادار کمک می‌کند که بر پایه لذت بردن بازیکنان از بازی‌ها و همچنین ارزشی که بازی‌ها ایجاد می‌کنند استوار است. تصور اینکه صرفاً با بازی کردن پاداش دریافت کنید به طور خودکار احساس وفاداری ایجاد می‌کند؛ به قول معروف بازی کردن در X World Games هم فاله هم تماشا!
  1. پذیرش: اگرچه فناوری بلاک‌چین هر روز جذابیت بیشتری در دنیای بازی‌ها پیدا می‌کند، اما مدل P2E که توسط X World Games ارائه شده است قطعاً به جذب هر چه بیشتر گیمرها کمک می‌کند. حتی اگر کاربران اطلاعات زیادی در مورد بلاک‌چین نداشته باشند، به نظر می‌رسد آن‌ها مایل هستند در مورد این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنند و با توجه به وعده‌هایی که تیم توسعه داده است از آن استقبال کنند.
  1. توسعه: مشارکت بیشتر در X World Games به دلیل مدل P2E آن، درآمد خوب و تقاضای بیشتری برای توسعه‌دهندگان فعال در دنیای بازی‌های بلاک‌چین به همراه دارد. این تقاضا موجب جذب توسعه‌دهندگان جدید، و در نتیجه گسترش اکوسیستم XWG و اکوسیستم کریپتو در کل می‌شود.
  1. ارزش آفرینی: بازیکنان برای خود و برای X World Games ارزش ایجاد می‌کنند. توسعه‌دهندگان بازی درآمد خواهند داشت و بازیکنان می‌توانند از دارایی‌های به‌دست‌آمده سود کسب کنند و این به معنای ایجاد ارزش واقعی برای هر دو دسته است.

بیشتر بخوانید: چگونه بازی کریپتویی (P2E) مناسب خودمان را پیدا کنیم؟

معایب X World Games

  1. احتمال جذابیت کمتر گیم‌پلی: از آنجا که X World Games یک پلتفرم بازی متن‌باز و غیرمتمرکز است، هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند صرف‌نظر از سطح مهارت یا تجربه‌اش، از آن برای طراحی و پیاده‌سازی بازی‌های NFT استفاده کند. اگر طراحی یا گیم‌پلی این بازی‌ها تا حدود زیادی شبیه به بازی‌های مرورگر سنتی باشد، ممکن است بازیکنانی که به دنبال لذت بردن از بازی‌های بلاک‌چین هستند علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشند.
  1. بازده بازی‌ها ممکن است نتواند سرمایه‌گذاری انجام شده را توجیه کند: شاید مدل P2E پلتفرم X World Games چندان مناسب کسانی که به تازگی با سازوکار آن آشنا شده‌اند نباشد. این احتمال وجود دارد که کاربران مبتدی در کوتاه مدت هیچ سودی کسب نکنند.
  1. منحنی یادگیری شیب‌دار برای مبتدیان: کسانی که به تازگی وارد دنیای بازی‌های بلاک‌چین شده‌اند ممکن است نحوه استفاده از توکن‌ها و NFT‌ها برای تمام کارهای درون بازی آن‌ها را سردرگم کند. بازیکنان جدید همچنین ممکن است با دیدن گزینه‌های مختلف بازی گیج شوند؛ یادگیری نحوه ایجاد و معامله کردن NFT‌ها ممکن است کمی برای این دسته از کاربران طول بکشد.

بیشتر بخوانید: منظور از بازی‌های Move-to-Earn چیست؟ + 5 پلتفرم برتر M2E

آیا X World Games سرمایه‌گذاری خوبی است؟

علی‌رغم تردید گیمرها در استقبال از بازی‌های بلاک‌چین، کارشناسان معتقدند که X World Games می‌تواند با سایر جوامع گیمینگ کریپتویی مشارکت موثری برای افزایش آگاهی کاربران داشته باشد.

به دنبال آن، افزایش استقبال کاربران می‌تواند قیمت توکن XWG را تا پایان سال 2022 به حداکثر 0.073 دلار برساند (توصیه به خرید نداریم).

اگر سرمایه‌گذاران، توکن‌های XWG خود را به صورت بلندمدت نگه دارند، میانگین قیمت این توکن می‌تواند در سال 2023 به 0.091 دلار برسد. اگر بازار در سال 2023 روند صعودی خوبی داشته باشد، قیمت X World Games حتی ممکن است از 0.11 دلار نیز فراتر رود.

بازار ارزهای دیجیتال با ادامه همکاری با موسسات مالی می‌تواند شاهد روند صعودی دیگری در سال 2030 باشد که به موجب آن قیمت هر توکن XWG به طور متوسط به 1.22 دلار برسد.

خرید XWG

XWG، توکن بومی پلتفرم X World Games را نمی‌توان مستقیماً با ارز فیات خریداری کرد. با این حال، فرآیند خرید آن بسیار ساده است.

در حال حاضر اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال محبوب از جمله صرافی Bybit، معاملات این توکن را عرضه می‌کنند

جمع‌بندی

سازندگان X World Games در تلاش‌اند تا با استفاده از مدل P2E به گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی web2 کمک کنند تا وارد دنیای گیمینگ بلاک‌چین شوند.

در این پلتفرم، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌هایی را ایجاد کنند که بازیکنان بتوانند مستقیماً در X World Games بازی کنند؛ از آنجا که در این پلتفرم ارزش به صورت مستقیم از خریدهای کاربران به تولیدکنندگان محتوا منتقل می‌شود، نیاز به وجود واسطه‌ها نیست و به تبع آن سود بیشتری نصیب تولیدکنندگان می‌شود.

استقبال بیش از پیش کاربران از X World Games به این معنی است که ارزش توکن XWG آن هم افزایش خواهد یافت؛ بنابراین، X World Games یک فرصت سرمایه‌گذاری بالقوه برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند محسوب می‌شود.

با این حال، اگر تصمیم گرفتید در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنید فراموش نکنید که حتماً خودتان تحقیقات لازم را انجام دهید، نمودارهای قیمت را به طور منظم زیر نظر داشته باشید و بر اساس توانایی مالی خودتان اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx