بررسی صفر تا صد صرافی کوییک سواپ (Quickswap)

صرافی کوییک سواپ

در دنیای کریپتو کارنسی، مفهوم دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز دیگر برکسی پوشیده نیست.

هر شبکه‌ای که از پلتفرم قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند معمولا یک صرافی اختصاصی بزرگ در اکوسیستم خود دارد. در این مقاله ما در مورد صرافی کوییک سواپ مستقر در شبکه پالیگان صحبت خواهیم کرد.

صرافی کوییک سواپ چیست؟

برای درک بهتر صرافی کوییک سواپ باید به یونی سواپ در شبکه اتریوم نگاه کنیم.

عناوین مطلب:

صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به یکی از فعال‌ترین اجزای دنیای دیفای تبدیل شده‌اند که در آن بسیاری از تریدر‌ها بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری و ارائه اطلاعات حساس می‌توانند انواع دارایی‌های موجود در شبکه‌های کریپتو بلاک‌چین را معامله کنند.

در صرافی کوییک سواپ کاربران ایرانی می‌توانند بدون نگرانی از محدودیت‌های موجود برعلیه آن‌ها، انواع توکن و دارایی‌های کریپتو را معامله کنند.

در این مقاله شما نه تنها در مورد نحوه کارکرد و اکوسیستم کوییک سواپ آشنا می‌شوید بلکه برای سرمایه گذاری بر روی توکن Quick ارائه شده از سوی این صرافی نیز تصمیم آگاهانه‌تری اتخاذ خواهید کرد.

صرافی کوییک سواپ (QuickSwap) یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که در شبکه پالیگان (MATIC) عرضه شده است.

کوییک سواپ در اصل فورک صرافی غیرمیتمرکز یونی سواپ در شبکه اتریوم است که از مدل استخر نقدینگی یکسان بهره می‌برد.

با این حال مهم‌ترین تفاوتی که در اینجا قابل لمس است را باید در کارمزد‌ پایین تراکنش‌ها و سرعت بالای پردازش آن‌ها دانست.

شبکه پالیگان یک زنجیره لایه 2 است که با هدف بهبود مقیاس پذیری و قابلیت‌های شبکه اتریوم عرضه شد.

در این شبکه شما می‌توانید تراکنش‌های با سرعت بالا و کارمزد پایین انجام دهید که پس از آن امکان جابه‌جایی دارایی‌ها در بین شبکه‌های اتریوم و پالیگان وجود دارد.

موجودیت پالیگان از آن‌جایی نشات می‌گیرد که شبکه اتریوم به دلیل کارمزد‌های بسیار بالا و سرعت پایین تراکنش‌ها ناشی از الگوریتم اثبات کار، نمی‌توانست پاسخگوی نیاز همه کاربران شبکه خود باشد.

به همین دلیل گروهی از توسعه دهندگان با ایجاد یک شبکه لایه 2، سعی در بهبود مقیاس پذیری آن برآمدند.

در حال حاضر شبکه اتریوم در حال گذراندن مراحل ارتقا به الگوریتم اثبات سهام POS است که در آن سرعت تراکنش‌ها به شکل چشم‌گیری افزایش و کارمزد آن کاهش پیدا می‌کند.

در هنگام بررسی صرافی کوییک سواپ باید نگاهی مقایسه‌ای نیز به یونی سواپ در شبکه اتریوم داشته باشیم چرا که یکی از مهم‌ترین رقبای آن حتی در شبکه پالیگان محسوب می‌شود.

مدل کوییک سواپ از نوع AMM یا بازار ساز خودکار است که در آن گروهی از کاربران با ارائه نقدینگی لازم، از محل کارمزد تراکنش‌های صرافی کسب درآمد می‌کنند.

نقدینگی ارائه شده در استخر جفت ارزهای صرافی واریز می‌شود و تریدر‌ها می‌توانند با آن معامله کنند.

صرافی کوییک سواپ در سال 2020 عرضه شد. مدل سواپ این صرافی دقیقا نقطه مقابل حالت دفتر سفارشات است که در اغلب صرافی‌های متمرکز مانند کوینکس و نوبیتکس مشاهده می‌کنید.

quickswap 2

با این حال یکی از مهم‌ترین مزایا و تفاوت‌های صرافی کوییک سواپ به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز و سایر صرافی‌های متمرکز بزرگ مانند بایننس، در قوانین آن در حوزه KYC است.

با این که وبسایت اغلب صرافی‌های غیرمتمرکز موجود برای کاربران با آی‌پی ایران بسته است اما همچنان با استفاده از ابزارهای عبور از تحریم، شما می‌توانید صرفا با اتصال کیف پول خود به آن‌ها، معامله انجام دهید.

در صرافی کوییک سواپ در هنگام ترید دو کارمزد مجزا وجود دارد. کارمزد اول مربوط به شبکه است که مانند انجام یک تراکنش انتقال دارایی، از شما کارمزد دریافت می‌شود.

البته کارمزد‌های معامله با صرافی‌های غیرمتمرکز کمی بیشتر است چرا که براساس میزان پردازش و منابع مورد نیاز یک تابع قرارداد هوشمند، کارمزد تعیین می‌شود.

از آن‌جایی که کوییک سواپ در شبکه پالیگان میزبانی می‌شود، شما باید همیشه در کیف پول خود مقداری توکن MATIC داشته باشید.

کارمزد دوم نیز از سوی صرافی کسر می‌شود و بخشی زیادی از آن در قالب پاداش به تامین کنندگان نقدینگی پرداخت خواهد شد.

به کمک بریج بین پالیگان و اتریوم، کاربران این شبکه می‌توانند توکن‌های ERC-20 را در صرافی QuickSwap با کمترین کارمزد و با سرعت بالا معامله کنند.

بیشتر بخوانید: پل بلاک‌چین (Blockchain Bridge)؛ راهکار اتصال دو بلاک‌چین به یکدیگر!

این صرافی از توکن بومی مخصوص خود استفاده می‌کند که ارز دیجیتال کوییک سواپ با نماد QUICK نام دارد.

بسیاری از سرمایه گذاران با بررسی پروژه کوییک سواپ، بر روی این توکن سرمایه گذاری می‌کنند. در ادامه آموزش کوییک سواپ، به بررسی این توکن خواهیم پرداخت.

شبکه پالیگان چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع نحوه عملکرد صرافی کوییک سواپ، لازم است نگاهی کوتاه به شبکه پالیگان و توکن MATIC داشته باشیم.

این شبکه به عنوان یک لایه 2 بر روی بلاک‌چین اتریوم توسعه یافته است که با کمک مکانیزم اثبات سهام POS و شبکه بلاک‌چین‌های متصل، راه حل‌های مقیاس پذیری قدرتمندی را ارائه می‌دهد.

شبکه پالیگان به عنوان یک لایه 2، امکان میزبانی قراردادهای هوشمند را فراهم کرده است که در نتیجه آن، شاهد توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بزرگی در این شبکه هستیم.

جالب است بدانید شبکه پالیگان از نظر حجم اکوسیستم و نقش آن در دنیای دیفای، در بین 5 شبکه برتر و پراستفاده قرار دارد.

بازی‌ و اپلیکیشن‌های مالی زیادی به لطف کارمزد‌های پایین و سرعت بالای تراکنش‌های آن، در این شبکه میزبانی می‌شود که این موضوع در حجم معاملات صرافی کوییک سواپ نقش مستقیمی دارد.

صرافی کوییک سواپ چگونه کار می‌کند؟

شما به عنوان یک کاربر ایرانی در صرافی کوییک سواپ کار‌های زیادی می‌توانید انجام دهید و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد.

امکان سواپ، استیکینگ، فارمینگ و تامین نقدینگی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که کاربران یک صرافی غیرمتمرکز معمولا با آن سر و کار دارند.

اگر قبلا با صرافی‌هایی مانند یونی سواپ (UniSwap) و یا پنکیک سواپ (Pancakeswap) کار کرده‌اید، در اینجا نیز همه چیز یکسان است و تغییر زیادی وجود ندارد.

صرافی کوییک سواپ از یک مدل حاکمیتی برون زنجیره (Off-chain) استفاده می‌کند که در آن تصمیم گیری بر روی پیشنهادات ارائه شده بر روی بلاک‌چین نیست.

اتصال کوییک سواپ به تراست ولت یا متامسک و فعالیت در آن چند گام ساده هستند که هر کاربری می‌تواند با داشتن یکی از این کیف پول‌ها آن را انجام دهد.

با این حال دانستن نحوه عملکرد و اتفاقاتی که در پشت پرده رخ می‌دهد، می‌تواند بر روی شناخت شما از این صرافی‌ها موثر باشد.

در ادامه این بخش به بررسی ساختار و اجزای مهم کوییک سواپ خواهیم پرداخت.

استخرهای نقدینگی

استخر نقدینگی (Liquidity Pool) هسته اصلی صرافی کوییک سواپ است.

استخر نقدینگی یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده مدل AMM یا بازار ساز خودکار است که در آن کاربران می‌توانند با تعامل با آن، در جفت ارز ارائه شده از سوی یک استخر منحصر به فرد، به تبادل دارایی‌ها بپردازند.

مثلا استخر MATIC/USDT، امکان معامله توکن‌ها را برای خرید یا فروش MATIC و دریافت USDT‌ فراهم می‌کند.

quickswap 3

در این حالت خبری از دفتر سفارش نیست و سفارش‌های شما به صورت لحظه‌ای با شرایط تعیین شده اجرا می‌شوند.

از طرف دیگر کسانی که دارایی‌های خود را در جفت ارز مورد نظر در یک استخر واریز می‌کنند، تامین کننده نقدینگی(Liquidity Provider) نام دارند.

کسی که تامین نقدینگی یک استخر نقدینگی صرافی کوییک سواپ را انجام می‌دهد، در ازای دارایی‌های واریز شده توکن‌های نقدینگی یا LP دریافت می‌کند.

این توکن‌ها نشان دهنده سهم کاربر از مشارکت در نقدینگی استخر است. با داشتن این توکن‌ها، سرمایه گذار امکان دریافت پاداش از محل کارمزد سواپ را خواهد داشت.

در صرافی کوییک سواپ، تامین کنندگان نقدینگی در ازای سرمایه‌ای که در استخر قفل می‌کنند، 0.25% از کارمزد معاملاتی انجام شده از سهم خود در استخر را دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر برای کسب درآمد از صرافی کوییک سواپ، دارندگان توکن‌های LP می‌توانند با استیک توکن‌های خود در این صرافی، از محل کشت سود (Yield Farm) نیز در قالب ارز دیجیتال کوییک سواپ پاداش دریافت کنند.

قابلیت Dragon Lair

یکی از قابلیت‌های دیگر صرافی کوییک سواپ در ارائه یک سرویس استیک مجرد است که به عنوان Dragon Lair شناخته می‌شود.

در این سرویس کاربران می‌توانند با استیک بلند مدت ارز دیجیتال کوییک سواپ (QUICK) در این صرافی، کسب درآمد کنند.

با توجه به ادعاهای آن‌ها، این روش یکی از راه‌های آسان و ایمن برای کسب درآمد و دریافت توکن QUICK است که خطر از دست دادن ارزش سرمایه در آن وجود ندارد. 

quickswap 4

با استیک ارز QUICK در بخش Dragon Lair، شما می‌توانید توکن‌های dQUICK را به عنوان پاداش دریافت کنید که با هولد آن‌ها از 0.04% کارمزد کل معاملات انجام شده در این صرافی به صورت نامحدود بهره‌مند شوید.

به خاطر داشته باشید ارزش توکن‌های dQUICK همیشه برابر با 1 واحد QUICK نیست و با توجه به وضعیت بازار و شرایط کوییک سواپ، این ارزش گذاری متغیر است.

با این حال شما می‌توانید با مراجعه به بخش Dragon Lair، ارزش لحظه‌ای آن را مشاهده کنید.

از دیگر روش‌های کسب درآمد در بخش Dragon Lair می‌توان به استخر‌های Syrup اشاره کرد.

البته پاداش ارائه شده از سوی این استخرها محدود است و پس از پایان پاداش، استخر منقضی می‌شود و شما باید دارایی‌های استیک شده را از آن خارج کنید.

در حال حاضر استخرهای Syrup فقط از توکن‌های جدید QUICK پشتیبانی می‌کنند که با استیک در آن‌ها، از پاداش محدود ارائه شده بهره‌مند خواهید شد.

هاب بازی کوییک سواپ

بخش Game Hub قابلیت جدیدی است که اخیرا به صرافی کوییک سواپ اضافه شده است.

در اینجا لیست بازی‌های مستقر در شبکه پالیگان را مشاهده می‌کنید. البته اغلب آن‌ها بازی‌های با کیفیت و محبوبی هستند که طرفداران زیادی دارند.

در بین بازی‌های معرفی شده در این بخش نیز اغلب توکن‌های ارائه شده از سوی این بازی‌ها در صرافی کوییک سواپ قابل معامله هستند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را معامله کنید.

این موضوع از آن‌ جهت اهمیت دارد که حتی قبل از رسیدن توکن این بازی‌ها به صرافی‌های متمرکز، در بازار به صورت عمومی در این صرافی‌ عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه بازی (IGO) چیست؟

پیش بینی‌ها

در بخش Prediction معرفی شده در صرافی کوییک سواپ شما می‌توانید با پیش بینی قیمت دارایی‌های مختلف از ارز دیجیتال گرفته تا سهام بورس و صندوق‌های سرمایه گذاری، کسب درآمد کنید.

البته پیش بینی قیمت‌ها کار آسانی نیست و قبل از ورود به آن باید همه جوانب را بسنجید.

سواپ توکن‌ها

کارمزد تراکنش‌های صرافی کوییک سواپ 0.3% است که در هنگام انجام تراکنش از شما کسر خواهد شد.

علاوه‌بر توکن‌های مستقر در شبکه پالیگان و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز آن، شما می‌توانید توکن‌های ارائه شده در شبکه اتریوم در استاندارد ERC-20‌ را با پرداخت کمترین کارمزد شبکه معامله کنید.

کارمزد‌های دریافت شده از سوی صرافی به تامین کنندگان نقدینگی استخرها تعلق دارد.

از آن‌جایی که قوانین احراز هویت مشتری (KYC) در صرافی‌های غیرمتمرکز اجباری نیست، شما می‌توانید صرفا با داشتن مقداری ارز MATIC در ولت خود و اتصال کوییک سواپ به تراست ولت یا متامسک، معاملات خود را انجام دهید. 

تبادل آسان توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز به خصوص کوییک سواپ باعث شده تا کاربران بتوانند از تجربه معامله در این صرافی‌ها بدون پیچیدگی لذت برده و بیشتر به آن‌ها روی بیاورند.

با در نظر گرفتن این که تعاملات شما با صرافی‌های غیرمتمرکز کاملا بربستر شبکه بلاک‌چین و به صورت مستقیم خواهد بود، همه دارایی‌های تبادل شده در کیف پول شما ذخیره خواهند شد.

مانند صرافی FTX و مشابه آن، در صرافی‌های متمرکز همه تبادلات در پایگاه‌های داده آن‌ها ذخیره می‌شود و در هنگام برداشت ممکن است آن‌ها نقدینگی لازم برای پرداخت دارایی‌ها به شما را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: سرنوشت توکن صرافی FTX؛ هر آنچه که باید درباره ارز FTT بدانید!

توکنومیک ارز دیجیتال کوییک سواپ

ارز دیجیتال کوییک سواپ با نماد QUICK به عنوان یک توکن حاکمیتی در این صرافی استفاده می‌شود.

میزبان اصلی این توکن شبکه پالیگان است با این حال می‌توانید آن را در سایر شبکه‌های محبوب مانند سولانا و اتریوم نیز بیابید.

بیشتر بخوانید: توکنومیک (Tokenomics) چیست؟ + بررسی توکنومیک دو ارز پرطرفدار!

quickswap 5

در حال حاضر دو توکن جدید و قدیمی QUICK وجود دارد. توکن دوم در مارس 2022 با رای گیری انجمن آن برای افزایش توکن در گردش ایجاد شد که توکن‌های قدیمی با نسبت 1:1000 به آن قابل تبدیل هستند.

در این حالت، شما به ازای هر 1 توکن قدیمی Quick، 1000 توکن جدید دریافت خواهید کرد.

توکن قدیمی با تعداد 1 میلیون توکن قابل عرضه در سال 2021 با هدف حاکمیت ایجاد شد که در صرافی کوییک سواپ به عنوان توکن اصلی کاربرد داشت.

در آن زمان محدود سازی تعداد توکن‌های قابل عرضه با هدف ایجاد کمیابی و افزایش ارزش توکن برای سرمایه گذاران انجام شد.

با این حال پس از افزایش حجم بازار و محبوب شدن صرافی کوییک سواپ، تیم توسعه دهنده این پروژه متوجه شد کمیابی توکن QUICK باعث افزایش چشمگیر قیمت آن شده است که نسبت به سایر صرافی‌های رقیب مانند UNI و 1INCH چندان برای کاربران صرافی دلپذیر نیست.

در نتیجه، انجمن حامی این پروژه تصمیم گرفت با افزایش تعداد توکن‌ها به یک میلیارد واحد، توکن جدیدی را به بازار عرضه کند.

پس از عرضه توکن جدید، از آوریل 2022، هولدرهای توکن QUICK می‌توانند با تبدیل توکن‌های قدیمی خود به توکن‌های جدید، از مزایای پاداش‌های صرافی کوییک سواپ در بخش‌های مختلف آن بهره‌مند شوند.

البته شما همچنان می‌توانید توکن قدیمی QUICK را در صرافی‌های متمرکز معامله کنید. با این حال توکن جدید QUICK با 1 میلیارد واحد توکن در گردش به عنوان توکن اصلی صرافی شناخته می‌شود.

با این که در سال 2022، تحولات زیادی در مورد توکن کوییک سواپ رخ داد اما کاربری‌های توکن جدید همچنان یکسان است و تغییر خاصی در آن مشاهده نمی‌شود.

مهم‌ترین کاربری‌های توکن QUICK عبارت‌اند از:

  • تامین نقدینگی و کسب پاداش از محل کارمزد‌ها
  • کشت سود و دریافت توکن dQUICK به عنوان پاداش
  • حاکمیت که در آن هولدرها امکان رای گیری در تصمیمات مهم صرافی را دارند.
  • استیک برای دریافت پاداش در بخش Dragon Lair و استخرهای Syrup
  • امکان مشارکت در عرضه اولیه صرافی (IDO)
  • معامله در صرافی‌های کریپتو کارنسی

مقایسه صرافی کوییک سواپ و یونی سواپ

صرافی یونی سواپ (UniSwap) را می‌توان پدر صرافی کوییک سواپ نامید چرا که کوییک سواپ در واقع فورک این صرافی است.

با این حال کوییک سواپ در شبکه پالیگان نسبت به یونی سواپ در اتریوم مزایای زیادی دارد. البته مزایایی مانند سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها و کارمزد پایین تا قبل از فاز شاردینگ اتریوم رقابتی محسوب می‌شوند.

quickswap 6

پس از به پایان رسیدن پیاده سازی الگوریتم اثبات سهام (POS) در شبکه اتریوم، کفه ترازو به نفع شبکه اتریوم و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بربستر آن تغییر می‌کند.

از نظر امنیت نیز صرافی کوییک سواپ از کدهای یونی سواپ استفاده می‌کند و از آن‌جایی که کدهای یونی سواپ توسط برنامه نویسان زیادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است،‌ می‌توان گفت امنیت هسته کوییک سواپ نیز ایمن است.

کاربران شبکه اتریوم و پالیگان می‌توانند به راحتی دارایی‌های خود را در بین این دو شبکه با استفاده از بریج موجود جابه‌جا کرده و در صرافی کوییک سواپ به معامله آن‌ها بپردازند.

هر دو صرافی از نظر گستره استفاده، به عنوان صرافی‌های غیرمتمرکز اصلی شبکه خود محسوب می‌شوند و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

نباید فراموش کنید که صرافی یونی سواپ در شبکه پالیگان نیز حضور دارد و در این شبکه به یکی از رقبای اصلی کوییک سواپ تبدیل شده است.

در حال حاضر شاخص TVL صرافی کوییک سواپ با جایگاه دوم در شبکه پالیگان 159 میلیون دلار است در حالی که صرافی یونی سواپ با شاخص TVL حدود 97 میلیون دلاری در جایگاه 4 اکوسیستم پالیگان قرار دارد.

بهترین کیف پول برای صرافی کوییک سواپ

انتخاب یک کیف پول مناسب برای کار با صرافی کوییک سواپ یا هولد ارز دیجیتال QUICK اهمیت زیادی دارد.

شما چه تریدر این صرافی باشید و چه هولدر آن، می‌توانید با استفاده از یکی از کیف پول‌های معرفی شده در این بخش، به هدف خود برسید.

برای کار با صرافی کوییک سواپ، در پلتفرم موبایل شما می‌توانید از کیف پول تراست ولت (TrustWallet) استفاده کنید.

البته این کیف پول از ارز دیجیتال کوییک سواپ نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به راحتی آن را در شبکه پالیگان یا اتریوم هولد کنید.

از آن‌جایی که صرافی کوییک سواپ یک اپلیکیشن غیرمتمرکز دیفای است، شما می‌توانید به راحتی با اتصال کوییک سواپ به تراست ولت، در آن به ترید توکن‌های موجود بپردازید.

در پلتفرم دسکتاپ نیز گزینه‌های زیادی در دسترس است اما برای کاربران ایرانی، کیف پول متامسک چه در کار با صرافی کوییک سواپ و چه هولد توکن آن، کاربرد دارد.

کیف پول‌های معرفی شده نه تنها امکان ترید توکن‌های کریپتو را برای شما فراهم می‌کنند بلکه می‌توانید از بخش استیک این صرافی به کسب درآمد نیز بپردازید.

برای ذخیره سازی سرد در کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول Ledger و Trezor هر دو امکان هولد توکن‌های QUICK را برای شما فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: لجر یا ترزور؛ کدام کیف پول سخت افزاری بهتر است؟

در ادامه مقاله به آموزش کوییک سواپ و نحوه اتصال و ترید در این صرافی خواهیم پرداخت.

آموزش تبدیل ارز دیجیتال کوییک سواپ به نسخه جدید

اگر توکن‌های قدیمی صرافی کوییک سواپ را در کیف پول خود هولد کرده‌اید، هنوز دیر نشده و می‌توانید ارز کوییک قدیمی را با جدید با نسبت 1 به 1000 تبدیل کنید.

در واقع به ازای هر یک واحد توکنی که تبدیل کنید، 1000 واحد توکن جدید دریافت خواهید کرد.

برای تبدیل ارز دیجیتال کوییک سواپ به نسخه جدید وارد این لینک شوید.

پس از اتصال کیف پول از سمت بالا راست، میزان موجودی ارز کوییک قدیمی نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید با تعیین بخشی یا همه موجودی، آن را به نسخه جدید تبدیل کنید.

لوگو جدید کوییک حاوی رنگ بنفش است که باید آن را جداگانه در کیف پول خود اضافه کنید.

quickswap 7

برای مشاهده وضعیت توکن قدیمی کوییک به این لینک مراجعه کنید. برای اطمینان از آدرس جدید ارز دیجیتال کوییک سواپ، آن را در این لینک از کوین مارکت کپ مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

به خاطر داشته باشید تنها مرجع رسمی تبدیل توکن‌های قدیمی کوییک به جدید، صرافی کوییک سواپ است و اگر وبسایت یا شخص دیگری ادعای تبدیل توکن‌ها با نرخ بیشتر را دارد، مسلما کلاهبرداری است.

آموزش کوییک سواپ

برای انجام معامله در صرافی کوییک سواپ، اولین چیزی که نیاز دارید یک کیف پول سازگار با شبکه پالیگان و Web 3.0 است.

بیشتر بخوانید: کیف پول وب 3 چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

پس از انتخاب یک کیف پول، باید مقداری ارز MATIC را خریداری و به کیف پول خود منتقل کنید.

برای معامله در صرافی کوییک سواپ، ابتدا به وبسایت آن در این لینک مراجعه کنید.

همیشه آدرس صرافی را به خوبی بررسی کنید تا از درست بودن آن مطمئن شوید. صرافی‌های غیرمتمرکز یکی از بزرگ‌ترین اهداف حمله‌های فیشینگ هستند.

پس از آن بر روی دکمه Swap بزنید تا به بخش معامله وارد شویم. با ورود به بخش سواپ، با زدن دکمه Connect Wallet از بخش بالا راست صفحه، کیف پول خود را متصل کنید.

پس از اتصال کیف پول، باید جفت ارز مورد نظر را انتخاب کنیم.

quickswap 8

جفت ارز پیشفرض معمولا ارز Matic‌ است اما شما می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. پس از آن دکمه Swap را بزنید تا با تایید پنجره امضای تراکنش، معامله انجام شود.

دارایی‌های خریداری شده به صورت مستقیم به کیف پول شما واریز می‌شود.

آموزش لیست کردن توکن در کوییک سواپ

احتمالا شما یک توکن خاص با قابلیت‌های ویژه ایجاد کرده‌اید که قصد دارید آن را در صرافی کوییک سواپ لیست کنید.

لیست کردن یک توکن در صرافی کوییک سواپ کار بسیار ساده‌ای است.

در این مسیر شما باید استخر جدیدی ایجاد کنید. جفت ارزی که انتخاب می‌کنید کاملا به نیازهای‌تان بستگی دارد و ما در اینجا نمی‌توانیم توصیه‌ای ارائه دهیم.

اما معمولا جفت ارز USDT و MATIC در کوییک سواپ از محبوبیت زیادی برخوردار است.

برای اضافه کردن توکن خودتان به کوییک سواپ، به بخش Pool در وبسایت آن مراجعه کنید.

جفت ارز اول را انتخاب کنید. معمولا ارز MATIC به صورت پیشفرض انتخاب شده است. در بخش دیگر باید آدرس توکن خود را وارد کنید. به خاطر داشته باشید، باید در کیف پول خود جفت ارز انتخاب را داشته باشید.

برای مثال اگر توکن شما X نام داشته باشد و بخواهید آن را با جفت ارز USDT در صرافی کوییک سواپ لیست کنید، باید با نسبت مورد نظر توکن‌های USDT را به استخر اضافه کنید.

اگر مقدار جفت ارز انتخابی شما برای توکن جدید بیشتر باشد، قیمت توکن بالاتر خواهد بود.

برای مثال اگر قصد اضافه کردن 1000 واحد توکن X را با جفت ارز USDT داشته باشیم. اگر مقدار جفت ارز را 1000 USDT تعیین کنیم، قیمت هر واحد توکن X دقیقا 1 USDT خواهد بود.

در هنگام لیست کردن توکن‌تان در صرافی غیرمتمرکز کوییک سواپ، به اندازه کافی نقدینگی و حجم اضافه کنید.

اگر حجم توکن‌های استخر کافی نباشد، میزان لغزش قیمت در هنگام معامله زیاد خواهد بود که چندان برای تریدرها جذاب نیست.

از طرف دیگر استخرهای با نقدینگی پایین به عنوان زنگ خطری برای کلاهبرداری یا دستکاری قیمت هستند.

برای مثال یک استخر با توکن‌ خود‌تان را در نظر بگیرید که با جفت ارز USDT در شروع کار با 100,000$ لیست شده است. اکنون حالتی را در نظر بگیرید که توکن Y با نقدینگی 1000$ لیست شده است.

به نظر شما به عنوان تریدر و سرمایه گذار، کدام یک از آن‌ها ثبات بیشتری برای معامله دارد؟

آینده صرافی کوییک سواپ

بدون شک صرافی کوییک سواپ به عنوان صرافی غیرمتمرکز شاخص شبکه پالیگان شناخته می‌شود.

این صرافی با انجمن فعال خود سعی در بهبود خدمات ارائه شده و تشویق کاربران به تامین نقدینگی استخرهای خود دارد.

در صرافی‌هایی که از مدل AMM استفاده می‌شود، تامین نقدینگی اهمیت زیادی دارد چرا که بدون آن، تریدرها نمی‌توانند دارایی‌های مورد نظر را خرید و فروش کنند.

کاهش تمایل سرمایه گذاران به مشارکت در استخرهای نقدینگی به معنای کاهش اعتبار یک صرافی AMM خواهد بود.

البته صرافی‌های AMM فقط در نوع غیرمتمرکز نیستند و نمونه‌های زیادی از آن‌ها در حالت متمرکز نیز وجود دارد اما اعتماد به آن‌ها کمی مشکل است.

صرافی کوییک سواپ امکان معامله انواع دارایی‌های موجود در شبکه پالیگان و توکن‌های ERC-20 شبکه اتریوم را فراهم کرده است.

شما می‌توانید به راحتی با استیبل کوین‌هایی مانند USDT ،DAI ،USDC و حتی USDD به معامله توکن‌های کریپتو بپردازید.

مهم‌ترین شعار صرافی کوییک سواپ در توانایی آن‌ها برای انجام تراکنش‌های سریع و با کارمزد پایین است که با توجه به هزینه بالای کارمزد‌ها در دوره‌ای که شبکه اتریوم از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کرد، به نظر امیدوار کننده بود.

اما سوال اصلی این است که پس از تکمیل فرایند پیاده سازی الگوریتم اثبات سهام POS شبکه اتریوم، چه اتفاقی برای شبکه پالیگان و کوییک سواپ رخ خواهد داد؟

براساس گزارش‌ها و پیش بینی‌های موجود، شبکه اتریوم پس از تکمیل اثبات سهام می‌تواند در هر ثانیه بیش از 100,000 تراکنش را پردازش و به شبکه اضافه کند.

مسلما این موضوع بر روی زنجیره راه حل‌های لایه 2 تاثیر گذار خواهد بود.

آن‌ها با هدف بهبود مقیاس پذیری شبکه اتریوم توسعه پیدا کرده‌اند و با ارتقا بلاک‌چین لایه 1 اتریوم به شبکه‌ای بسیار قدرتمند‌تر، به نظر می‌رسد دیگر نیازی به آن‌ها نخواهد بود.

با این که معامله توکن‌های ERC-20 شبکه اتریوم در کوییک سواپ در دوره اتریوم 2.0، دیگر صرفه اقتصادی ندارد اما صرافی پنکیک سواپ همچنان به عنوان صرافی شاخص شبکه پالیگان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پروژه‌های اپلیکیشن غیرمتمرکزی که به دنبال شبکه‌های سازگار با اتریوم هستند همچنان به سمت پالیگان جذب می‌شوند و توکن‌ آن‌ها در صرافی کوییک سواپ میزبانی خواهد شد.

شبگه پالیگان کاربران خاص خود را دارد و با توجه به رشد زیادی که تاکنون تجربه کرده، مسلما ارزی نیست که به راحتی از بین برود یا دیگر کاربری نداشته باشد.

این موضوع در مورد ارز دیجیتال کوییک سواپ به عنوان توکن حاکمیتی این صرافی نیز صدق می‌کند.

سوالات متداول

صرافی کوییک سواپ چیست؟

صرافی کوییک سواپ(QuickSwap) یک صرافی غیرمتمرکز(DEX) است که در شبکه پالیگان(MATIC) عرضه شده است. صرافی کوییک سواپ در اصل فورک صرافی غیرمیتمرکز یونی سواپ در شبکه اتریوم است که از مدل استخر نقدینگی یکسان بهره می‌برد.

صرافی کوییک سواپ در کدام شبکه قرار دارد؟

صرافی کوییک سواپ، صرافی شاخص شبکه پالیگان(MATIC) است. با این حال امکان معامله توکن‌های ERC-20 در این صرافی وجود دارد.

ارز دیجیتال کوییک سواپ چیست؟

ارز دیجیتال کوییک سواپ با نماد QUICK به عنوان یک توکن حاکمیتی در این صرافی استفاده می‌شود. میزبان اصلی این توکن شبکه پالیگان است با این حال می‌توانید آن را در سایر شبکه‌های محبوب مانند سولانا و اتریوم نیز بیابید. در حال حاضر دو نسخه قدیمی و جدید از این ارز دیجیتال وجود دارد که در نسخه جدید تعداد کل عرضه آن 1 میلیارد واحد است.

آیا صرافی کوییک سواپ تحریم است؟

در حال حاضر این صرافی با آی‌پی ایران باز می‌شود و شما می‌توانید به راحتی از خدمات آن استفاده کنید. حتی در صورت تحریم صرافی، امکان استفاده از آن با تکیه به ابزارهای عبور از تحریم وجود دارد و خللی در کار با آن وجود نخواهد داشت.

بهترین کیف پول برای اتصال به صرافی Quickswap کدام است؟

کیف پول متامسک(MetaMask) و تراست ولت(Trust Wallet) از جمله کیف پول‌هایی هستند که امکان تعامل با صرافی کوییک سواپ و هولد ارز دیجیتال آن را فراهم می‌کنند.

کارمزد صرافی کوییک سواپ چقدر است؟

صرافی کوییک سواپ در هر معامله از شما 0.3% کارمزد دریافت می‌کند که بخشی از آن در بین تامین کنندگان نقدینگی تقسیم می‌شود. کارمزد شبکه را باید با ارز MATIC پرداخت کنید. به دلیل انعطاف پذیری بالای شبکه پالیگان، کارمزد شبکه در هنگام کار با کوییک سواپ ارزان خواهد بود.

آیا می‌توانم توکن خود را در صرافی کوییک سواپ لیست کنم؟

شما می‌توانید با ایجاد یک استخر جفت ارز جدید، توکن خود را در این صرافی لیست کنید. به خاطر داشته باشید باید در جفت ارز انتخابی نقدینگی به استخر واریز کنید.

نتیجه گیری

صرافی کوییک سواپ، یک صرافی غیرمتمرکز(DEX) است که در آن نیازی به ایجاد حساب کاربری یا احراز هویت نیست.

کاربران ایرانی می‌توانند بدون نگرانی در مورد تحریم یا بلوکه شدن دارایی‌های خود، در این صرافی با کمترین کارمزد به معامله بپردازند.

ارز دیجیتال کوییک سواپ توکن حاکمیتی این صرافی است و شما می‌توانید با هولد آن در رای گیری‌ها شرکت کنید.

ارز دیجیتال جدید QUICK با عرضه 1 میلیارد واحد در بازار عرضه شده است. همچنین با استیک ارز کوییک در بخش Dragon صرافی کوییک سواپ، امکان کسب درآمد خواهید داشت.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی‌های غیرمتمرکز

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx